Petek, 26. september 2025

Jana Zupančič

38. Dnevnikova nagrajenka za izjemno odrsko stvaritev v pretekli MGL-ovi sezoni

38. Dnevnikova nagrada je šla v roke Jane Zupančič za vlogo Tine v uprizoritvi Zakaj sva se ločila v režiji Žige Divjaka.

Uprizoritve gledališke sezone 2024/2025 v Mestnem gledališču ljubljanskem je ocenjevala Dnevnikova komisija v sestavi Gregor Butala (novinar kulturne redakcije Dnevnika), Jakob Ribič (dramaturg in mladi raziskovalec UL AGRFT) in Marjana Lenasi Lipovšek (upokojena profesorica slovenskega jezika na Gimnaziji Poljane).

Komisija je soglasno odločila, da letošnjo Dnevnikovo nagrado za izjemen umetniški dosežek prejme dramska igralka MGL Jana Zupančič za vlogo Tine v uprizoritvi Zakaj sva se ločila, kot jo je po besedilu Katarine Morano zrežiral Žiga Divjak.

Nagrado ji je s krajšim nagovorom in obrazložitvijo po premieri Osvajalca slavnostno izročil predsednik komisije Gregor Butala.

Uprizoritev Zakaj sva se ločila, ki je nastala po novem dramskem besedilu Katarine Morano, razpira vprašanje sodobnih dinamik v partnerskih odnosih. Na primeru dveh sorazmerno tipičnih predstavnikov srednjega razreda razkriva, kako v razmerje, ki naj bi bilo osebno in intimno, vseskozi vdirajo družbeni vplivi od zunaj. Še zlasti se zdi, da to velja za diktat sodobnega neoliberalnega kapitalizma, ki posameznike sili, da delajo veliko in predvsem ves čas, da hitijo in se nikoli ne ustavijo, da so torej podvrženi logiki produktivnosti in nenehne optimizacije – ne le v službi, ampak tudi na področju zasebnih odnosov. Čeprav je drama uprizorjena na Velikem odru Mestnega gledališča ljubljanskega, se na ravni uporabe gledaliških oziroma estetskih sredstev zadovolji z ustrezno mero minimalizma. To na široko odpre prostor za zahtevno igralsko delo. Dnevnikova komisija z veseljem ugotavlja, da Jana Zupančič to nalogo opravi z vso bravuroznostjo, s soigralcem pa vzpostavi navdušujočo igralsko dinamiko, na kateri predstava temelji in nazadnje tudi uspe.
Jana Zupančič sijajno ubesedi gosto izpisan dialog, prepoznaven iz vsakdanjih situacij naših življenj, hkrati pa z izjemno natančnostjo, iskrenostjo in tenkočutnostjo utelesi vse tiste detajle, okruške in drobce, v katerih občinstvo prepozna, kako posameznico postopoma načenja ritem življenja po taktu sodobnega kapitalizma in jo preobremenjuje, spravlja v kot, nesrečo in tesnobo. V liku Tine Jana Zupančič uspešno pregnete zunanje pritiske z osebnimi stiskami in tako v slogu naturalizma ustvari nam zelo dobro znano slehernico našega vsakdana.

Draga kolegica Jana iskrene čestitke!